rasister?

Jag fattar inte det där att vi svenskar inte får säga någonting, medan de kan kalla oss "Svennar" utan konsekvenser. Jag är helt stolt över att vara svensk, men jag har heller inga fördomar om invandrare.
Visst, jag kan erkänna att jag stör mig mer på gäng som håller på om de är invandrare.. Men det är ju för att det händer en massa kring dem hela tiden.
Tidigare har jag gått på en skola där ungefär 70 % är från ett annat land och där var det ju en massa bråk hela tiden. Ibland var man ju nästan lite rädd för att gå till skolan. Man skulle antingen vara invandrare, eller blond. Och var man inte det var man inte en av dom lixom. Men visst alla är inte sådana och jag har haft många kompisar som inte är svenska. Det är ju inte alla som håller på. Men jag blir så himla sur när man blir anklagad för att vara rasist när man inte är det. De är ju minst lika mycket rasister som vi.
Om de nu inte tycker om Sverige så kan dom väl flytta till Danmark eller var som helst. Tycker de inte om vad vi lever efter och bara klagar hela tiden, så behöver dom ju inte bo här.. Vi har ju bara hjälpt dom, inte tvingat dom att bo här..
Äldre människor kan vara väldigt emot utländska, men sköter de samhället som de borde så är de hur välkomna som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0